لازمه مدیریت در هر زمینهای از جمله مدیریت شرکت، مدیریت کسب و کار، شرکت، اداره و تجارت، برنامه ریزی دقیق، صبر، حوصله و پشتکار فراوان است. کسانی هستند که در امر مدیریت بسیار موفق ظاهر میشوند و میتوانند شرکت خود را گسترش دهند، اما هر چقدر که شما در زمینه مدیریت موفق باشید، باز هم ممکن است رشته برخی از امور از دستتان در برود. اینجا است که برونسپاری به کمک شما میآید.
شما بهعنوان مدیر یک مجموعه نیاز دارید که برای حضور در رقابتهای جهانی از برونسپاری استفاده کنید، زیرا این کار به شما دید عمیقتری میدهد و شما میتوانید با استانداردها و فناوریهای روز همگام باشید. پس با ما همراه باشید که با این تکنیک و مزایای آن برای سادهتر شدن کارها آشنا شویم.
با به کارگیری برونسپاری انجام برخی از کارها آسان میشود
برونسپاری چیست؟ و چگونه با برونسپاری کارها را سادهتر کنیم؟
برونسپاری فرآیندی است که طبق قرار داد بخشی از امور شرکت به فرد، تیم یا سازمان دیگری سپرده میشود. این کار در زمانی انجام میشود که شرکت وقت، هزینه، مهارت و تجهیزات لازم را برای انجام کاری ندارد و مسئولیت کار را به شرکت دیگری واگذار میکند تا آنها انجام دهند، در این هنگام برونسپاری صورت گرفتهاست.
نخستین زمان بهکارگیری این تکنیک به دوران باستان برمیگردد که برای ساخت بنا از پیمانکار استفاده میکردند این خود نوعی برونسپاری بود و اصلیترین عامل به وجود آمدن آن بهطور حتم نداشتن مهارت بود. البته دلایلی از جمله کمبود وقت، بودجه و نداشتن نیروی کافی نیز وجود دارند.
در پاسخ به این سؤال که چرا این روش اهمیت دارد باید بگوییم که دانش بشری در هر لحظه در حال پیشرفت و تغییر است و بنابراین فناوریهای جدید روز به روز در حال تکامل هستند و نیازهای مشتریان نیز به به دنبال آن تغییر میکنند. همه مشتریان تمایل دارند که بهترین خدمات را دریافت کنند و هرچقدر که شما در کسب و کار خود مدیری موفق باشید باز نمیتوانید روزانه با پیشرفت فناوری حرکت کنید چون این کار مستلزم هزینههای بالایی است.
برونسپاری انواع مختلفی دارد و به ما کمک میکند تا کارها را سادهتر کنیم و از دغدغه ذهنی افراد میکاهد، چون شما میخواهید همیشه در کسب و کار خود موفق باشید، اما همیشه نمیتوانید بهترین افراد را در کنار خود قرار دهید و برای آنها دستمزدهای بالا بپردازید، پس بهترین کار استفاده از این تکنیک است.
برونسپاری از چه طریقی به شما کمک میکند که کارهای خود را سادهتر کنید؟
این تکنیک روشی است که به سازمانها و کسب و کارهای مختلف این اجازه را میدهد که بتوانند با فناوریهای جدید همگام شوند. با این روش شما میتوانید از مهارت و تجربه یک شرکت استفاده کنید و تنها هزینه انجام کار را بپردازید، از پرداخت هزینههای استخدامی دور باشید و براحتی با فناوریهای روز همگام شوید. برخی از مواردی که این روش به ما در انجام کارها کمک میکند بر این پایهاند:
با برونسپاری کارهای خود را ساده کنیم
مدیریت و افزایش بودجه و کاهش هزینهها
بسیاری از مدیران معتقد هستند که بهترین شیوه مدیریت را میدانند، اما برونسپاری بهتر از همه این کار را انجام میدهد. هنگامی که شما از این روش استفاده میکنید دیگر مجبور نیستید حقوق و هزینههای مربوط به کارمندان را پوشش دهید. شما از امکانات و تجربیات شرکتهای دیگر استفاده میکنید و تنها در قبال ساعتها و پروژههایی که به شما تحویل میدهند هزینه پرداخت میکنید.
برای نمونه زمانی که شما بخواهید برای شرکت خود بازاریابی اینترنتی انجام دهید، لازم است که از یک تیم کار بلد استفاده کنید که هیچ مشکلی ندارد، اما باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که باید برای انجام فعالیتهای آنها فضایی را در شرکت در نظر بگیرید. همچنین علاوه بر هزینههای استخدام، هزینههای دیگر از جمله بیمه و مزایای دیگر که معمولاً کارمندان به دنبال آن هستند نیز وجود دارد. شما با سپردن این کار به بخش برونسپاری خیال خود را از پرداخت هزینههای اضافی راحت میکنید و تنها مزدی را که از پیش تعیین کردهاید را پرداخت میکنید. بدین سان هزینهها تا حد زیادی کاهش مییابند و میتوانید بودجه را بهتر مدیریت کنید.
تمرکز بر اهداف اصلی شرکت
یک شرکت باید بتواند در کنار انجام وظایف اصلیاش، کارهای جانبی را نیز بخوبی انجام دهد و گرنه به مشکل برمیخورد. از یک شرکت نمیتوان انتظار داشت که تمامی بخشهایش بهاندازه خدمات اصلی با کیفیت باشند و معمولاً شرکتها تمامی تمرکزشان را بر اهداف اصلی خود میگذارند و زمانی که فعالیتهای آنها گسترده شود، در نتیجه نیروی انسانی زیاد میشود و این امر باعث میشود که از پرداختن به کارهای کوچک غافل شوند و این امر میتواند نتایج زیان باری داشتهباشد.
اما اگر شرکتها بخشی از فعالیتهای خود را به برونسپاری واگذار کنند میتوانند بدون دغدغه بر اهداف اصلی خود متمرکز باشند. برای مثال اگر بخواهید شبکه امنیتی سازمان را بهبود ببخشید و در این کار از کارمندان استفاده کنید بهطور حتم این افراد برای رسیدگی به اهداف اصلی خود زمان کمی خواهند داشت و تمرکز خود را در رسیدگی به موضوع اصلی از دست میدهند.
افزایش سطح دانش کارکنان شرکت
گاهی پیش میآید که افراد زمان و بهخصوص مهارت کافی در انجام کارهای که در حوزه تخصصی آنهاست را ندارند. در این هنگام بهترین کار استفاده از برونسپاری است که افراد با در جریان قرار گرفتن کارها و انجام شدن آن، بتوانند مهارت لازم را کسب کنند و در موارد بعدی و مشابه خودشان کار را بهدست بگیرند. پس این تکنیک به افزایش سطح دانش و رسیدن به کیفیت دلخواه کمک میکند.
صرفه جویی در زمان
برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید، لازم است تمامی موارد را بخوبی پوشش دهید، اما متوجه میشوید که زمان کمی برای اختصاص دادن به تمامی این کارها دارید. شما میتوانید با سپردن بخشی از کارها به شرکتهای برونسپاری وقت بیشتری را به کارهایی که دوست دارید، اختصاص دهید و از استعدادهای آنها استفاده کنید چون آنها توانایی بالایی در به عهده گرفتن فعالیتهای کوچک و بزرگ شرکتها دارند. برای مثال حسابداری بخشی است که براحتی میتوانید به شرکتهای دیگر بسپارید و از متخصصان آنها استفاده کنید و برای انجام بسیاری از کارهای وقتگیر که نمیتوانید از آن چشمپوشی کنید، دستیار مجازی استخدام کنید.
بهرهگیری از استعدادهای مختلف
با بهکارگیری برونسپاری شما میتوانید در هر زمینهای که بخواهید از متخصصان کاردان و ماهر استفاده کنید. برای نمونه در زمینه مالی و حسابداری از افراد ماهری استفاده کنید که بتوانند سطح مالی شرکت را ارتقا دهند و نقش خود را بهعنوان مدیر ارشد مالی بخوبی ایفا کنند.
به دور از مکان و زمان با بهترینها کار کنید
از آنجایی که شما برای استفاده از استعدادهای دیگران نیاز به حضور فیزیکی آنها ندارید، بنابراین میتوانید در تمامی محدودهها به دنبال افراد کاردان و ماهر بگردید تا بهترین و مناسبترین مورد را پیدا کنید که این باعث میشود مجموعهای از استعدادها را در کنار خود داشتهباشید و حتی میتوانید برای پیدا کردن افراد در سطح بینالمللی اقدام کنید. تنها باید حواستان متوجه چالشهای زبانی، ارز و موانع زبانی باشد.
به رشد شرکت و مؤسسه شما کمک میکند
شما با سپردن بخشی از کارها به بخش برونسپاری باعث میشوید که وقت آزاد برای فکر کردن و تمرکز بر موضوعات، اقدامات و استراتژیها داشتهباشید. همچنین با این کار شما متخصصان ویژهای در هر امر دارید که میتوانید براحتی از مهارت و تجربه آنها استفاده کنید. برای رسیدن به اهداف تجاری این افراد افقهای دوردست را به شما نشان میدهند تا بتوانید در هر زمان بهترین تصمیم را اتخاذ کنید و این به خودی خود باعث پیشرفت شرکت شما میشود.
برونسپاری و آسان کردن انجام کارهای مدیریتی
کلامآخر
هر مدیری دوست دارد در هر زمینهای در انجام کسب و کارش موفق باشد و بهدرستی سکان هدایت شرکت را بهدست بگیرد و رو به جلو حرکت کند تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند، اما بهدست گیری تمامی امور کاری سخت و تقریباً ناممکن است. از این رو بهتر است افراد برای راحتتر شدن فعالیتهای خود و آسان شدن یک سری از کارها از برونسپاری کمک بگیرند.
بهکارگیری برونسپاری باعث میشود که شما در وقت، هزینه و استخدام نیرو صرفهجویی کنید و براحتی از تجربیات و مهارتهای دیگر افراد استفاده کنید و چون در این راه مسافت، زمان و مکان اهمیت ندارد میتوانید محدوده استعدادهای خود را گسترش دهید.
منابع